<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-P3DHMB4" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

C4C 1908 release: Nu echt overstappen naar Fiori UI

Tom Marchand| 25-07-2019

c4c hybris 1908 release notes

Op 27 juli heeft SAP de nieuwe Cloud for Customer (C4C) 1908 release uitgebracht. Zoals we gewend zijn van SAP, is de nieuwe release eerst uitgebracht op alle testomgevingen. In het weekend van 10 augustus gaan de productieomgevingen over op de 1908 release. In de vorige blog over de 1905 release van C4C ging het voornamelijk over de uitfasering van de HTML5 omgeving en de overgang naar Fiori. In de C4C 1911 release (november) wordt er eindelijk gehoor gegeven aan de 'End of Support' van HTML5. In de 1908 release besteed SAP wederom aandacht aan de uitfasering van HTML5 en de overstap naar Fiori. In de 1908 release wordt nu de Fiori client als standaard gebruikt, tot de 1911 release kun je dit nog handmatig omzetten. Ben je dus nog niet overgestapt? Dan is dit het moment. Daarnaast zitten in deze 1908 release ook weer veel nieuwe UI en UX aanpassingen op de Fiori client, zoals het aanpassen van een dataset in je lijstoverzicht.

Het is nu mogelijk om direct verschillende objecten (contracten, opportunities, offertes, producten, etc.) in de lijstweergave aan te passen. Het 'bulk bewerken' van meerdere regels komt beschikbaar in een latere C4C release, aldus SAP.hybris 1908 release dataset

Alle actieknoppen kunnen naar de bovenkant van het scherm worden verplaats. Momenteel zitten de knoppen onderaan in het scherm, door deze te verplaatsen zitten alle knoppen op een logische plek die uiteindelijk een betere usability geven voor de eindgebruikers. Dit punt stond hoog op het lijstje van veel gebruikers, nu dus met de 1908 release te activeren. Vanaf de C4C 2005 release zal dit standaard worden geactiveerd.

hybris 1908 quickview

Er kan nu via de lijstweergave op de verschillende objecten een quickview worden geopend. Deze quickview geeft de gebruiker de mogelijkheid om data in het object aan te passen. Ook snelle acties kunnen worden getriggerd zonder het gehele object te openen. . Voornamelijk handig voor snelle acties en aanpassingen van data. Let wel op dat deze wijzigingen niet direct live zullen staan maar mee gaan in de HFC02 (Hotfix planning). Niet alle views worden ondersteund, daarom wordt geadviseerd om de Fiori 3 theme te activeren.

cloud for customer 1908 quick actions

De kopgegevens van objecten kunnen nu, in plaats van het zijpaneel, ook naar boven worden verplaats.

cloud for customer hybris

Zoals je ziet zijn dit aanpassingen op de UX van de Fiori omgeving. Naast dat SAP de Fiori omgeving gaat aanpassen komt zij ook met veel aanpassingen op de mobiele applicaties. Zo zal voor iOS met een gehele nieuwe UX komen. Voornamelijk gericht op Sales medewerkers, deze users zijn veel op de weg en gebruiken voornamelijk de app.

Key features zijn: heldere weergave van aankomende taken, gestroomlijnde weergave, betere samenwerking met collega’s, CoPilot en betere notificaties:

SAP c4c mobile app ios

Zo wil SAP een intuïtieve en gestroomlijnde user experience bewerkstelligen die de Sales medewerkers helpt hun dagelijkse werkzaamheden leuker en makkelijker te maken. Daarnaast kan er direct samenwerking worden gevonden met andere collega’s op een specifieke opportunity. De productiviteit zal ook worden vergroot door de A.I (kunstmatige intelligentie) die is toegevoegd.  Een belangrijke aanvulling is CoPilot, oftewel zoals SAP het noemt de A.I. persoonlijke Sales assistent. De sales medewerker kan via zijn stem of invoerbalk relevante zaken opvragen zoals: brief me, pull up my latest meeting, open deals this quarter, any hot lead this past week? Helaas, zoals je ziet werkt dit nog niet voor onze mooie Nederlandse taal, wellicht in een volgende update. Let wel op dat het momenteel nog een BETA versie is. Mocht je het toch willen proberen heb je een aparte SAP licentie nodig is.

Heb je nog vragen omtrent deze release of kunnen we jou ergens ondersteunen? Vul dan onderstaand contactformulier in.

Tom Marchand CRM consultant myBrand Tom Marchand | SAP CX / C4C / CRM consultant bij myBrand

 


Vorige Volgende

Ook interessant

5 tips om het SAP licentiemodel beter te begrijpen

Yvan Hopmans| 30-04-2019

In mijn huidige functie (SAP Licentie manager) spreek ik veel met klanten over het licentiemodel van ...

Meer

Wat voor impact heeft de Brexit op jouw SAP-systemen?

Marc Korstanje| 19-02-2019

In dit artikel presenteren wij de belangrijkste websites die je voorbereiden op de Brexit. Als SAP-dienstverlener ...

Meer

Weet je nog wat je in je schuur hebt staan?

Gene Madikrama| 07-05-2019

Het is een vreemde titel, maar wellicht zul je ‘m gaandeweg wel begrijpen. Vorig jaar zomer was ik bezig met mijn ...

Meer