<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-P3DHMB4" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Van ‘Light Registration’ naar ‘Full Profile’

Wim Olieman & Corianne Visser| 19-06-2019

Customer Data Cloud Full Profile

In onze vorige blog schreven we over “Geef je klant controle over zijn data”. Klinkt goed, maar hoe ga je dit nu in praktijk brengen? Vanuit allerlei kanalen komt data binnen. Data die je vanuit externe bronnen verzamelt zoals social media, Google, cookies en weblogs. Kortom uit alle moderne apparaten die samen het Internet of Things vormen. Met deze data kom je meer te weten over je doelgroep. Consumenten laten namelijk met alles wat ze doen sporen achter, bewust en onbewust. In deze blog focussen we op de eerste bewuste stap: de registratie van je klant.

Als voorbeeld nemen we een webshop in hardloop benodigdheden. Alles van hardloopkleding tot voedingssupplementen en energierepen kun je in deze webshop aanschaffen. In een wekelijkse blog worden tips gegeven over de voorbereiding van je loop, tips rondom voeding, etc.SAP Customer Data Cookies

Light registration

Via de blog krijgt de lezer de mogelijkheid om zich te registeren voor de nieuwsbrief. Om dit makkelijk te maken worden alleen voornaam, achternaam en e-mail adres gevraagd. Om te voorkomen dat fake e-mailadressen worden gegeven wordt een validatie e-mail gestuurd naar het adres. Als deze gevalideerd is, wordt die opgenomen in het verzamelbestand.

Capture Data SAP customer data

Verder uitbouwen

De marathon van Rotterdam is een uitstekende gelegenheid om promotie te maken voor de webshop. Een mooi moment om de lezers uit te dagen om mee te doen, en hun tijd te verbeteren. Als ze van tevoren hun PR (Persoonlijk Record) opgeven, en na afloop de gelopen tijd, dan krijgen ze voor iedere minuut verbetering €5,- korting op de volgende aankoop in de webshop. Dit geeft waardevolle informatie:

  • Wie uit het klantenbestand zijn actieve lopers?
  • De tijd geeft een goede richting of het zeer ervaren lopers of juist beginners zijn

Al deze gegevens verzamelen we in SAP Customer Data Cloud. De centrale opslag voor je klantdata, toestemmingen en voorkeuren. De klant zelf heeft de mogelijkheid om dit in te zien en te wijzigen. De geschiedenis van alle toestemmingen wordt opgeslagen, zodat je organisatie ook goed ingericht is voor GDPR/AVG audits. Op deze manier bouwen we de relatie met onze klant op, en kunnen we steeds betere aanbiedingen doen aan onze klanten.

Nieuwsgierig, een vraag of juist een opmerking? Vul dan onderstaand contactformulier in.

Wim Olieman SAP CRM Consultant Wim Olieman | SAP CX / C4C / CRM consultant | LinkedIn profiel
Corianne Visser Marketing Communicatie Manager Corianne Visser | Marketing en Communicatie Manager | LinkedIn profiel

 


Vorige Volgende

Ook interessant

5 tips om het SAP licentiemodel beter te begrijpen

Yvan Hopmans| 30-04-2019

In mijn huidige functie (SAP Licentie manager) spreek ik veel met klanten over het licentiemodel van ...

Meer

Wat voor impact heeft de Brexit op jouw SAP-systemen?

Marc Korstanje| 19-02-2019

In dit artikel presenteren wij de belangrijkste websites die je voorbereiden op de Brexit. Als SAP-dienstverlener ...

Meer

Weet je nog wat je in je schuur hebt staan?

Gene Madikrama| 07-05-2019

Het is een vreemde titel, maar wellicht zul je ‘m gaandeweg wel begrijpen. Vorig jaar zomer was ik bezig met mijn ...

Meer